Groupe Caisse D’Epargne (BPCE Group)

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Group profile

Founded in 2009, Groupe BPCE serves a total of 36 million customers, 8.5 million of whom have also chosen to become cooperative shareholders of their individual banks. The Group has 117,000 employees and accounts for 20% of the drive to finance the French economy.

Groupe BPCE pursues all the different activities of a banking and insurance specialist through:

The cooperative retail banking networks comprised of the 19 Banque Populaire banks and 17 Caisses d’Epargne,

A number of subsidiaries including Crédit Foncier, Banque Palatine, BPCE International et Outre-mer, and Natixis, the Group’s specialized corporate & investment banking, asset management and financial services arm, a publicly listed company on the Paris stock exchange.

The central institution BPCE defines the strategy and assumes responsibility for the control and coordination of the Group. All the credit institutions affiliated to BPCE are covered by a guarantee and solidarity mechanism.

Groupe BPCE is driven by the ambition to bring together the banking institutions preferred by the French and their companies thanks to the quality of the advice, support and service provided to their customers.

그룹 개요

2009년에 창립된 Groupe BPCE는 총 36백만 고객들과 그들 중에서 개별 은행들의 협동조합 주주가 되기로 한 85십만 사람들에게 서비스를 제공합니다. 그룹에는 117,000 직원들이 있고 프랑스 경제 자금 조달에 있어서 20%정도를 차지합니다.

Groupe BPCE는 다음과 같은 것들 통해 은행과 보험 전문가의 모든 다양한 활동들을 추구합니다.

19개의 Banque Populaire 은행들과 17개의 Caisses d’Epargne 로 구성되어 있는 협동조합 소매 은행업 네트워크들

Crédit Foncier, Banque Palatine, BPCE International et Outre-mer, and Natixis, 그룹의 전문화된 기업과 투자 은행업, 자산 관리 그리고 금융 서비스들, 파리 주식 거래소에 공개 상장된 회사를 포함하는 많은 계열사들

핵심적 기관인 BPCE는 전략을 정의하고 그룹의 통제와 조정에 책임을 갖고 있습니다. BPCE에 연관되어 있는 (가맹되어 있는) 모든 신용 기관들은 보증과 연대 절차로 보호받습니다.

Group BPCE는 그들의 고객들을 위한 조언, 지원 그리고 서비스의 질이 잘 되어 있는 회사들과 프랑스에 의해 선호된 은행 기관들을 모으는 열정이 가득한 회사입니다.

History

A natural convergence

Their paths have frequently crossed over the past hundred years or so. The question of their merger has been raised on a regular basis since 1996. In 2006, the Banques Populaires and the Caisses d’Epargne began the process with the creation of their joint subsidiary, Natixis. On July 31, 2009, the two groups will be merging their central institutions, giving birth to the second largest French banking group.

The Caisses d’Epargne: encouraging and managing popular savings

The first Caisse d’Epargne was founded in Paris in 1818 to promote, collect and manage popular savings. Recognized as “private institutions of public utility,” the Caisses d’Epargne have pursued missions of general public interest since 1895. In 1950, they were authorized to grant loans to local authorities. In 1999, they became cooperative banks. Through successive business creations and acquisitions, Groupe Caisse d’Epargne has extended its activities towards corporate customers, investment banking with the acquisition of Ixis, insurance, private asset management and, with Nexity, the Group became a full-fledged operator in the real estate sector.

The Banques Populaires: financing and developing commerce and businesses

In 1878, the first Banque Populaire was created in Angers by entrepreneurs, for entrepreneurs with a view to pooling funds to allow entrepreneurs to finance their projects themselves. Their cooperative status was established in 1917. At the service of craftsmen, tradespeople and SMEs, the Banques Populaires rapidly became major players in their regional economies, and opened out their services to individual customers in 1962. In 1998, the acquisition of Natexis provided Group Banque Populaire with a publicly listed vehicle. Pursuing its development, the Group affiliated several regional or specialized banks and, with Foncia, started operations in the real estate services sector.

Major complementary strengths

The Banques Populaires command top-ranking positions among SMEs, self-employed professionals, and high net worth clients. The same is true of the Caisses d’Epargne among individual customers, local authorities, and the social housing sector. In their capacity as complementary cooperative banking institutions, boasting deep roots in their respective regions, the two networks share the same commitment at the service of regional and local development.

자연스런 수렴

그들의 자취는 지난 약 100년 정도를 넘어왔습니다. 합병에 대한 문제는 1996년 이후 정기적으로 제기되어 왔습니다. 2006년에 Banques Populaires Caisses d’Epargne는 그들의 합동 계열사인 Natixis에 대한 신설 절차를 시작하였습니다. 2009731일에는 두 그룹들이 그들의 중심적 기관들을 합병하면서 두 번째로 큰 프랑스 은행 그룹이 됩니다.

Caisses d’Epargne: 격려하고 관리하는 대중적인 저축

초기의 Caisse d’Epargne는 대중적인 저축을 촉진시키고, 모으고, 관리하기 위해 1818년에 파리에서 창립되었습니다. “공공 효용의 사적 기관들이라는 인식하에, Caisse d’Epargne1895년 이후에 일반적 공익의 임무를 추구하여왔습니다. 1950년에 그들은 지역 당국에 대출을 할 수 있는 권한을 부여받았습니다. 1999년에 그들은 협동조합 은행이 되었습니다. 지속적인 사업 신설과 인수를 통해, Groupe Caisse d’Epargne는 기업 고객들, Ixis의 인수를 한 투자 은행, 보험, 사적 자산 관리 등으로 그 역할들을 확장하였고, Nexity와 함께 그룹은 부동산 분야에서 완숙한 운영자가 되었습니다.

Banques Populaires: 상업과 기업들의 자금 조달과 개발

1878년에 초기의 Banque Populaire는 기업가들의 프로젝트들에 대한 자금 조달을 스스로 할 수 있도록 자금을 모으려는 목적으로 기업가들을 위해, 기업가들에 의해 Angers에서 창립되었습니다. 그들의 협동조합이라는 지위는 1917년에 설정되었습니다. 장인들, 소매상인들 그리고 SME (small and medium enterprises: 중소기업들)들의 도움으로 인해, Banques Populaires는 빠른 속도로 지역 경제들에서 중요한 역할자가 되었고, 1962년에 개별 고객들에게 그들의 서비스를 시작하였습니다. 1998년에 Natexis의 인수는 Group Banque Populaire에게 공개 상장 수단을 제공하였습니다. 지속적인 개발을 통해, 그룹은 몇 개의 지역적 또는 전문화된 은행들을 가맹시켰고 Foncia와 함께 부동산 서비스 분야에서 영업을 시작하였습니다.

주요 보완 강점들

Banques PopulairesSMEs (small and medium enterprises: 중소기업들), 자영업자들, 그리고 순 가치가 높은 고객들 (고소득자들) 사이에서 선도적 위치를 차지하고 있습니다. Caisses d’Epargne는 또한 마찬가지로 개별 고객들, 지역 당국들 그리고 사회적 주거 부문 사이에서 선도적 위치를 차지하고 있습니다. 보완적 협동조합 은행 기관들로서 그들의 능력 하에, 그들의 지역적 깊은 뿌리를 내세우면서, 두 네트워크들은 지역과 지방 개발 서비스에 대한 같은 약속을 공유합니다.

Strategy

Groupe BPCE came into being in July 2009, the result of the determination of the Banque Populaire and Caisse d’Epargne groups to create, together, the second largest banking group in France: a group of cooperative banking institutions, proud of its historical brands and boasting 117,000 employees at the service of 36 million customers, including 8.5 million cooperative shareholders.

The Group has drawn up its roadmap until 2013. It points the way to a more accessible, more entrepreneurial, more efficient group driven by its ambition to contain the banking institutions most preferred by the French and their companies.

Named “Together,” Groupe BPCE’s strategic plan is greater than the individual ambitions of its component parts. It gives expression to the added value created from the inclusion of Natixis at the service of the retail banking networks, the pooling of good practices, the sharing of certain developments and certain expenses. It is by taking full advantage of the quality of its assets that Groupe BPCE will be stronger, more efficient and more profitable, allowing it to build its future on secure foundations. As such, it will become even more attractive both to its customers and to its employees.

The Group must rise to meet two major challenges: firstly, the need to adapt to its customers’ expectations and reinforce the relationship founded on trust and a local presence that already represent the strength of the Caisses d’Epargne and Banque Populaire banks rooted, as they are, in the very heart of the French regions; secondly, the need for the Group to boost its financial resources and to give itself the room for maneuver required for its future development.

To succeed, the Group is simplifying its organizational structure to make it more efficient and easier to understand. It has decided to refocus its activities on its core commercial banking businesses and to develop synergies between the different activities it pursues.

More accessible, the Group is mobilizing the energy of all its entities around service quality and customer relations, which both must rise to the highest standards. It is pursuing a strategy aimed at winning new customers and is taking the necessary measures to retain its existing clientele by developing new relationship channels with a view to building the bank of the future.

More entrepreneurial, the Group is basing its action on strong fundamentals in order to expand its activities in international retail banking and to satisfy more fully the needs of micro-companies and SMEs at crucial moments in the lives of entrepreneurs and their businesses. Groupe BPCE is also continuing to provide proof of its commitment to ‘green growth’, an area in which it fully intends to acquire benchmark status.

More efficient, the Group is intensifying commercial relations between Natixis and the Group’s banking institutions in order to develop its product and service offerings and to generate additional recurring revenues. At the same time, expenses are being substantially reduced thanks to the optimization of its organization and processes, and thanks to the pooling of infrastructures and the optimization of information systems.

Our business is founded on trust, our customers entrust us with their savings, which we plough back into economic development in the form of loans. The way to earn this trust and make it grow is quite straightforward: we must simply do our job as bankers, do it well, and do nothing but the business of banking. More accessible, more entrepreneurial, more efficient, we will then become the banking institutions most preferred by the French and their companies.

프랑스에서 두 번째로 큰 은행 그룹을 만들기 위한 Banque PopulaireCaisse d’Epargne groups의 결정의 결과로 Groupe BPCE20097월에 탄생 하였습니다: 역사적 상표들에 대한 긍지와 85십만 명의 협동조합 주주들을 포함하는 36백만 명의 고객들에게 서비스를 하는 117,000명의 직원들에 대한 자부심을 가진 하나의 협동조합 은행 기관들의 그룹입니다.

그 그룹은 2013년까지의 로드맵을 만들었습니다. 그 로드맵은 프랑스와 기업들에 의해 가장 선호된 은행 기관들을 포함하기 위한 열정에 의해 이루어진 더욱 접근 가능하고, 더욱 더 기업적이고, 더욱 효율적인 그룹에 대한 길을 가르쳐 줍니다.

“Together”이라는 명칭으로 Groupe BPCE의 전략적 계획은 개별 기업들의 열정보다 더 큽니다. Groupe BPCE의 전략적 계획은 소매 은행 네티워크, 좋은 실천들의 공동관리, 특정 개발과 비용들의 공유에 대한 서비스로 Natixis의 포함으로 인한 부가가치의 창출을 만들어 냅니다. Groupe BPCE가 더 강해지고, 더 효율적이고 그리고 더 이윤을 낼 수 있게 하는 자산들의 질을 완전히 이용하면서, Groupe BPCE의 전략적 계획이 확실한 근간에 대한 그 미래를 쌓아갈 수 있도록 합니다. 그러면서, Groupe BPCE의 전략적 계획은 고객들과 종업원들 모두에게 훨씬 더 매력적인 것이 될 겁니다.

그룹은 다음과 같은 두 개의 문제들에 대해 잘 대처해야합니다: 우선, 고객들의 기대에 대한 적응과 신뢰를 바탕으로 만들어진 관계와 프랑스 지역들의 중심에 뿌리를 두고 있는 Caisses d’Epargne and Banque Populaire 은행들의 강점을 이미 가지고 있는 지방 등장의 강화에 대한 필요성; 두 번째로, 금융 재원들에 대한 지원과 그룹의 미래 개발에 필요한 책략에 대한 필요성.

성공적으로 이루기 위해, 그룹은 더욱 효율적이고 더 이해하기 쉽도록 조직적 구조를 단순화시킵니다. 그룹의 활동들을 핵심적 상업 은행 업무들에 다시 초점을 맞추고 그룹이 지속하는 다양한 활동들 사이에서의 시너지 효과를 만들어 낼 수 있도록 결정해왔습니다.

더욱 이용 가능한, 그룹은 서비스 질과 고객 관계에 대한 모든 힘들을 집결시키고 그것들이 최고의 수준이 되게 합니다. 새로운 고객들을 끌어 들이는 전략을 지속하고 미래의 은행을 만들어 가는데 있어서 새로운 관계 경로들을 개발하면서 기존 고객들을 간직할 수 있는 필요한 조치들을 취합니다.

더욱 더 기업적인, 그룹은 국제적 소매 은행에 대한 활동들을 확장하고 소규모 회사나 SMEs (small and medium enterprises: 중소기업들)의 기업 활동에 있어서 아주 중요한 순간이 있을 때 그들의 필요를 완전히 충족시켜주기 위해 그룹의 실천 (활동)을 탄탄한 기본적 원리에 기반을 두고 있습니다. 또한, Groupe BPCE는 표준 상태를 철저히 습득하는 영역인 녹색 성장에 대한 헌신에 대한 증거를 꾸준히 제시합니다.

더욱 효율적인, 그룹은 재화와 서비스 제공을 개발하고 추가적인 주기적 수익을 창출해내기 위해 Natixis와 그룹의 금융 기관들 사이의 상업적 관계들을 강화합니다. 동시에, 조직과 방법의 최적화 덕분에 그리고 기반 시설들의 결합과 정보 시스템들의 최적화 덕분에 비용들을 상당히 절감합니다.

우리 사업은 신뢰를 바탕으로 창립되었고, 우리의 고객들은 우리에게 그들의 저축을 맡기고 그 저축들은 대출의 형태로 다시 경제 개발에 재투자 됩니다. 이러한 신뢰를 얻고 더 성장하기 위한 방법은 상당히 간단합니다: 우리는 단지 은행가들로서의 업무를 하고, 그것을 잘 하고, 은행업에만 집중하는 것입니다. 더욱 이용 가능하고, 더욱 기업적이고, 더 효율적으로 하면서, 우리는 프랑스와 회사들에 의해 가장 선호되는 은행 기관들이 될 것입니다.